Corel koopt Awingu om het productaanbod voor veilige externe werkruimten te versterken

Veelgestelde vragen

V: Wat heeft Corel vandaag aangekondigd?

A: Corel kondigt aan dat het Awingu heeft overgenomen, een provider van technologie voor veilige externe toegang, voor een niet openbaar gemaakt bedrag in USD. De combinatie van Awingu en Parallels Remote Application Server (RAS) biedt eindgebruikers extra flexibiliteit en vrijheid om veilig te kunnen werken vanaf elke locatie, wanneer ze maar willen en op elk apparaat of besturingssysteem.

Met deze aankoop kan het RAS-platform van Parallels toepassingen leveren via een VDI/DaaS-oplossing (Virtual Desktop Infrastructure/Desktop-as-a-Service) die externe toegang biedt tot virtuele toepassingen en bureaubladen via RAS, en ‘clientloze’ toegang via een browser tot toepassingen (oudere/SaaS-toepassingen) en bureaubladen via Awingu.

U vindt meer informatie in het nieuwsbericht dat we vanmorgen hier hebben uitgegeven:

V: Wat kunt u ons over deze deal meedelen?

A: De transactie heeft volledig in contanten plaatsgevonden.  Awingu wordt nu onderdeel van Corel.

V: Wie is Awingu en wat bieden zij?

A: Awingu biedt technologie voor veilige externe toegang en is erkend als Cool Vendor door Gartner. Het bedrijf is in 2011 opgericht en het hoofdkwartier is gevestigd in Gent (België).

In tegenstelling tot de meeste oplossingen op de markt zijn voor Awingu geen agenten op de server vereist en hoeft geen software te worden geïnstalleerd op de apparaten van de eindgebruikers. Awingu wordt volledig in de browser uitgevoerd, waar alle bedrijfsbestanden en -toepassingen worden samengevoegd, waaronder SaaS- en oudere Windows- of Linux-toepassingen, in één online werkruimte met één aanmelding. Dankzij dit gebruiksgemak en de eenvoudige implementatie kunnen klanten Awingu in enkele uren implementeren, waardoor IT-afdelingen van elke omvang hun eindgebruikers veilige externe werkruimten kunnen bieden.

Awingu is beschikbaar in meer dan 20 landen. Het bedrijf werkt samen met organisaties als Microsoft, Blackberry en Barracuda en heeft klanten als de Haven van Antwerpen, Peloton, UDLAP University en ConvergeOne.

V: Fuseert Awingu met Corel of blijft het bedrijf zelfstandig?

A: Awingu wordt onderdeel van de merkportfolio van Parallels.

V: Blijven Parallels RAS en Awingu zelfstandig producten aanbieden? Gaan ze een gezamenlijke oplossing leveren?

A: Zowel Awingu als Parallels zal producten aanbieden om veilige externe werkruimten te leveren aan klanten. Daarnaast zal Awingu worden geïntegreerd met Parallels om innovatie te versnellen en een gezamenlijke mogelijkheid te bieden voor veilige externe toegang voor zowel oudere als cloud-native toepassingen.

V: Wordt de naam Awingu gewijzigd?

A: Awingu wordt onderdeel van de merkportfolio van Parallels, maar de officiële naam moet nog worden vastgesteld. Het beste tijdstip voor het aankondigen van een naamswijziging zal worden bepaald als onderdeel van het integratieproces.

V: Op welke manier is de uitbreiding met Awingu van invloed op de algehele activiteiten van Corel?

A: De combinatie van Parallels RAS en Awingu is een logische en natuurlijke stap in ons streven om organisaties in staat te stellen om hun medewerkers de flexibiliteit en vrijheid te bieden om veilig te werken vanaf elke locatie, wanneer ze maar willen en op elk besturingssysteem en elk apparaat. Met de overname van dit technologiebedrijf wordt het Parallels RAS-platform de alles-in-één oplossing waarmee klanten over de mogelijkheid beschikken voor probleemloze toegang tot oudere en cloud-native toepassingen, zonder dat IT-teams zich hoeven te bekommeren om gegevensbeveiliging of complexe infrastructuren.

V: Wat betekent de overname van Awingu voor klanten of partners?

A: Parallels RAS en Awingu hebben elkaar aanvullende functiesets die verschillende gebruiksscenario’s voor klanten en partners omvatten. Via de overname van Awingu beschikken we over een uitgebreid productaanbod waarmee partners en klanten een scala aan gebruiksscenario’s op de VDI/DaaS-markt aankunnen.

V: Blijft Awingu zijn eigen producten verkopen?

A: Ja, Awingu blijft zijn producten verkopen aan bestaande klanten en nieuwe klanten.

V: Worden er producten uit het aanbod verwijderd of uitgefaseerd als gevolg van de overname?

A: Nee.

V: Welke nieuwe producten zullen er als gevolg van de overname beschikbaar zijn?

A: Na de overname zal Awingu worden geïntegreerd met Parallels om innovatie te versnellen en een gezamenlijke mogelijkheid te bieden voor veilige externe toegang voor zowel oudere als cloud-native toepassingen.

V: Wanneer worden de nieuwe geïntegreerde producten op de markt gebracht?

A: Momenteel hebben we nog geen traject om met u hierover te delen.

V: Kan ik doorgaan met mijn huidige implementatie van Parallels RAS?

A: Ja, u kunt gewoon doorgaan met uw huidige implementatie.

V: Kan ik doorgaan met mijn huidige implementatie van Awingu?

A: Ja, u kunt gewoon doorgaan met uw huidige implementatie.

V: Moet ik als Awingu-klant een nieuwe overeenkomst sluiten met Corel?

A: Awingu gaat door met het leveren van diensten aan u onder de voorwaarden (inclusief prijzen) van uw bestaande overeenkomst. Wij streven er tevens naar om de innovatie te versnellen en een gezamenlijke mogelijkheid te bieden voor veilige externe toegang voor zowel oudere als cloud-native toepassingen.

V: Met wie kan ik contact opnemen met vragen of om meer informatie te krijgen over de overname?

A: U kunt gewoon terecht bij de bestaande vertegenwoordiger van uw Awingu- of Corel-account.

V: Met wie neem ik contact op met vragen in verband met klantondersteuning?

A: Parallels-klanten kunnen gewoon terecht op de bestaande ondersteuningskanalen. Awingu-klanten kunnen gewoon terecht op de bestaande ondersteuningskanalen.